Wednesday, May 9, 2007

Flickr

Jeg har ofte brugt billeder fra Flickr i mit arbejde. Men nu har jeg også prøvet at lægge tre af mine egne billeder over med tags (emneord)
Jeg undrer mig dog over, at jeg ikke kan søge dem frem, når jeg har lagt dem ud offentligt.

Jeg har også leget med "Spell with Flicker", hvor jeg skrev mit navn. Her var mange valgmuligheder, men jeg ved ikke hvordan jeg skal kopiere det over, hvis jeg vil bruge det.

I Flickr Color kunne man finde billeder i en bestemt farvetone.

I Retriev kunne man lave en rå fraveskitse og så finde billeder der matchede. Jeg kan ikke lige se, hvornår jeg skal få brug for det.

1 comment:

Karen Bek said...

Hej Grete!

Jeg havde samme problem. Ved et tilfælde fandt jeg ud af, at man skal have uploadet mindst 5 fotos, før de bliver søgbare. Se forkalring under Flickr Help FAQ Photos nr. 9 Why aren't my photos showing up?

Hilsen Karen